הלוואות לעסקים: תמיכה במימון העסק שלך





הלוואה לצורך עזרה במימון העסק

הלוואה לצורך עזרה במימון העסק

בעלי עסק חדש? יש לך עסק שרץ ורוצה להרחיב את פעילותו? קיימים מגוון גופי מימון המציעים הלוואות לעסקים

הקמת עסק חדש, הרחבתו של עסק קיים ולעיתים גם תפעולו השוטף של מפעל או ארגון עסקי אחר מצריכים משאבים כספיים ניכרים. לעיתים, בעל העסק או היזם מסוגל לממן את הפעילות מאמצעים עצמיים אולם לעיתים קרובות עולה הצורך בגיוס כספים באמצעים שונים.

בשורות הבאות נסקור אפשרויות מימון שונות בתחום הרחב של הלוואות לעסקים. כלי פיננסי זה, שמיועד לעסקים בכל סדרי הגודל – קטנים, בינוניים וגדולים, כולל בין היתר:

קרנות סיוע לעסקים

הדרך הראשונה שנציג בתחום של מימון עסקי הינה קרנות מימון ייעודיות. הקרנות הללו, שמיועדות על פי רוב לעסקים חדשים, פונות על פי רוב לאוכלוסיות שזקוקות לסיוע ושאותן מעוניינים לקדם כדי להוביל את הכלכלה קדימה לרווחת החברה כולה. בין הקרנות המובילות ניתן למצוא בין היתר:

  • קרנות בערבות מדינה – שעליהן נרחיב את הדיבור בהמשך.
  • קרנות מיוחדות לעסקים קטנים, בדרך של אישור מהיר על פי קריטריונים ברורים.
  • קרנות שמציעות מימון ללא ריבית, עם תנאי החזר מיוחדים. לרוב יהיה מדובר על הלוואות בסכומים קטנים יחסית.
  • קרנות שמיועדות לעולים חדשים, למגזרי מיעוטים ולמגזרים אחרים. לעיתים יש משמעות גם לסוג ענף הפעילות.
חשב לציין שעל אף החשיבות הרבה של הקרנות הללו, לא ניתן לבסס באמצעותן פעילות עסקית ענפה במידה מספקת. מספר הפונים הרב מאפשר להיענות רק לחלק מהם ועל כן יש צורך במקורות מימון נוספים.

מימון בנקאי

האשראי העסקי בסכומים הגבוהים ביותר ניתן למכלול העסקים בישראל באמצעות המערכת הבנקאית המקומית. כמעט כל עסק ועסק, בין אם מדובר על עסק מתחיל, מבוסס, גדול או קטן, נזקק בשלב כזה או אחר למימון שרק המערכת הבנקאית יכולה לספק. בין סוגי האשראי שניתן לגייס באמצעות פניה לבנק נזכיר:

  • אשראי צמוד – הלוואות בעלות מנגנון הצמדה, למשל למדד או למט"ח.
  • אשראי לא צמוד – כאן ההחזר החודשי והקרן אינם צמודים למדד המחירים או למט"ח כלשהו.
  • הלוואות גרייס – מוצרים פיננסיים שמאופיינים בכך שניתן לדחות את תחילת ההחזר למועד עתידי כלשהו, לרוב לאחר שפעילות עסקית מניבה רווחים.
  • מימון ייעודי, כגון כזה המיועד לצרכי רכישת מכונות, מפעל ייצור, התרחבות, כלי רכב ועוד. במקרים רבים ישועבד רכוש העסק תמורת הזכות לקבלת האשראי.
  • מימון ליזמים – כאן מדובר על קרנות שמציעות מימון מיוחד לאנשים בעלי רעיון יוצא דופן, לעיתים בתחומי ההייטק ולעיתים בתחומים אחרים.

הלוואות בערבות מדינה

סוג חשוב של מימון עסקי שלעיתים מכנה גם בשם קרנות מימון בערבות מדינה מאפשר לעסקים לגייס סכומים שונים גם כאשר אין ביכולתם לספק שיעבוד עבור הגורם המלווה.

למעשה, קיימות חברות רבות שמתקשות לספק ערבויות כדי לגייס הון מספק. לכן, לקרנות אלה יש חשיבות רבה בכך שהמדינה סומכת ידיה על הפעילות ומספקת לבעלי העסק אפשרות לקבל אשראי כאשר בתור ערב חותמת המדינה עצמה, באמצעות באי כוחה.

הלוואות בערבות אישית

חלק מבעלי העסקים הצליחו לקדם את הפעילות העסקית שלהם, בלי פרוצדורה מסובכת, בזכות יכולתם לספק ערבות אישית לבנק או לגורם מלווה אחר. כאן, מדובר לרוב על אדם בעל אמצעים ובעל נכסים, שמוכן להעמיד את נכסיו ורכושו תמורת הזכות לקבל מימון מהבנק.

היתרון שבדרך זו הוא ביכולת לקבל סכומים משמעותיים, בלי פרוצדורה ארוכה ומתישה. באופן כזה אפשר לנצל הזדמנויות עסקיות שחלות ההזדמנויות לניצולן יכול להיות קצר. במקביל, יש לקחת בחשבון שבמידה והפעילות העסקית לא מתרוממת, הערבות האישית נמצאת בסכנה. לכן, מקובל לשלב בין סוגים שונים של מימון, על מנת להקטין סיכונים.

קראו עוד:

הלוואות באמצעות קרן הגליל