קט"י – קרן טיפוח יזמות





קט"י - קרן טיפוח יזמות

קט"י – קרן טיפוח יזמות או בשמה המוכר יותר, "קרן פדרציית ניו יורק לטיפוח יזמות בירושלים וסביבתה", היא קרן מימון פילנטרופית המעניקה הלוואות לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים לצורך פיתוח והרחבה של עסק קיים או ליזמים המעוניינים להקים עסק. כמשתמע משמה, הסיוע מוענק אך ורק ליזמים ועסקים הפועלים באזור ירושלים.

קרן טיפוח יזמות היא אחת ממספר קרנות הלוואות אזוריות הפועלות במסגרת השותפויות שנרקמו בין הסוכנות היהודית לבין פדרציות יהודיות שונות בארצות הברית. כל קרן מבססת את הפעילות שלה על תרומות ועל קשר פעיל עם קהילה יהודית ספציפית ובנוסף לכך כל קרן מעניקה סיוע כספי ליזמים ועסקים באזור אחר בישראל.

גופים מממנים

הגופים המממנים של קרן טיפוח יזמות הם פדרציית יהדות ניו יורק, הכוללת מיליוני יהודים התורמים כספים רבים לטובתה של ישראל וכמובן שגם הסוכנות היהודית עצמה, המעמידה מדי שנה כספים רבים לטובת הקרן. בנוסף לכספים שמעמידה הסוכנות היהודית לטובת הקרן, היא מעמידה גם תשתית ניהולית ותשתית תפעולית לצורך הענקת הלוואות וסיוע.

עוד יש לציין כי בדומה לרוב קרנות ההלוואות האזוריות הפועלות במסגרת שיתוף הפעולה בין הסוכנות היהודית לפדרציות היהודיות, גם קרן טיפוח יזמות פועלת בשיתוף פעולה עם בנק אוצר החייל לצורך מתן ההלוואות.

כיצד מתבצע התהליך של בקשת הלוואה מקט"י?

בעלי עסקים ויזמים המעוניינים לקבל הלוואה יכולים לפנות בצורה עצמאית למשרדי הקרן במסגרת הסוכנות היהודית ולהגיש את הבקשה להלוואה, אך בנוסף לכך באפשרותם להגיש את הבקשה בעזרת משרדי ייעוץ פיננסים פרטיים או באמצעות גורמים רשמיים כמו לדוגמה, משרדי מט"י אזוריים הפועלים תחת חסותו של משרד התמ"ת.

תהליך הגשת הבקשה כרוך במילוי טפסים שונים ובהגשת תכנית עסקית הכוללת בין היתר את כל ההשקעות הנדרשות. יזמים לא מעטים בוחרים להיעזר ביועצים פיננסים או בשירותי משרד מט"י לצורך הכנת התכנית העסקית. מאחר ואת ההלוואות שמעניקה הקרן מעניק בפועל אוצר בנק החייל, הרי שהלווה מחויב לפתוח חשבון בבנק זה לאחר אישור ההלוואה ועוד לפני שהתקבלה בפועל כמובן.

יש לציין שיזמים ובעלי עסקים שזכו לקבל את אישור ההלוואה, מחויבים להשתמש בכספים שקיבלו אך ורק לטובת ההשקעות הספציפיות שאושרו בתכנית העסקית שהגישו.

מה הם תנאי ההלוואה מקט"י – קרן טיפוח יזמות?

קט"י מהווה אפשרות מימון אטרקטיבית ביותר עבור יזמים ובעלי עסקים מאזור ירושלים, במיוחד על פני ההלוואה הבנקאית הסטנדרטית, שבדרך כלל מציבים תנאי החזר קשוחים מאוד וריביות גבוהות מאוד. בנוסף לכך, לא אחת מהווה הקרן את האפשרות היחידה להשגת מימון. הכוונה היא למקרים שבהם היזם או בעל העסק לא יכול מטעמים כאלו ואחרים לקבל מימון בנקאי או מימון מגורם פיננסי אחר.

להלן תנאי קבלת ההלוואה מטעם קט"י – קרן טיפוח יזמות:

  • ניתן לקבל סך הכול עד 350 אלף ₪.
  • תקופת ההחזר האפשרית של ההלוואה היא עד שש שנים לכל היותר, כולל עד שניים עשר חודשים של תקופת גרייס עם החזרים של הריבית בלבד.
  • שיעור הריבית על ההלוואה הוא פריים + 0.6 אחוז בלבד או ריבית של 3.4 אחוז עם הצמדה למדד.
  • הנחה של חמישים אחוז על עמלות עריכת מסמכי האשראי של בנק אוצר החייל.
  • בין חמישים לשבעים אחוז מהביטחונות הם של הקרן עצמה והיתר בהתאם לסיכום שנערך בין היזם או בעל העסק לבין הבנק.
  • הקרן מממנת עד 80% מסכום ההשקעה הכולל הנדרש, כך שעל הלווה להעמיד 20% מההון הנדרש ממקורות מימון אחרים או ממקור עצמי.