הלוואות לסטודנטים – לעבור את תקופת הלימודים בהצלחה!





הלוואות לסטודנטים

הלוואות לסטודנטים

רוצים ללמוד אבל מתבלטים בגלל ההיבט הכלכלי? הלוואות לסטודנטים מאפשרות לימודים בראש שקט. אם זה לא להעשרה אישית או לימודים לפיתוח עסקי תוכלו לקבל הלוואה.

לעומת סוגים רבים של הלוואות, שנועדו לאפשר רכישה של מוצר מוחשי, כגון רכב, בית, מכשירי חשמל או טיול לחו"ל, קיימות גם הלוואות שנועדו לספק משהו חשוב לא פחות.

הלוואות לסטודנטים לא נועדו אמנם לאפשר ללווה להתהדר במכונית חדשה או בבית גדול, אבל יש להם משמעות רבה מאוד הן עבור הסטודנט עצמו והן עבור אחרים.

בשורות הבאות נספר עוד על מאפייניו של המימון לסטודנט הישראלי, נראה מדוע מדובר בפתרון חשוב כל כך, היכן ניתן לקבל הלוואות כאלה ועוד.

למה זה טוב ?

הלוואות לסטודנטים הן דבר יוצא דופן בשוק האשראי, דווקא משום החשיבות הגדולה שלהן שחורגת מעבר לברור ולמובן מאליו. בין היתר, פתרונות אשראי כאלו מאפשרים:

  • קידום של אנשים שמגיעים מרקע סוציו אקונומי נמוך או בינוני. פעמים רבות, ללא קיום של גורם שמסייע במימון הלימודים לא תהיה להם אפשרות להתבסס בחיים ולהגיע להישגים.
  • ראש שקט – כאשר ניתן לחלק את שכר הלימוד לתשלומים, אפשר להתרכז בצורה טובה יותר בלימודים, ולהגיע להישגים גבוהים יותר.
  • קידום חברתי – בשל החשיבות של ההשכלה לקידום החברה הישראלית בכלל, אין ספק שסוג זה של אשראי תורם לא פחות מאשראי שניתן לעסקים המקדמים את הכלכלה הלאומית.
  • עבור חלק מהסטודנטים, מימון מסוג זה גם נועד לאפשר להגיע למידה רבה של עצמאות, ולא רק בהיבט האקדמי וההשכלתי בכלל. כאשר מדובר על היכולת לממן מגורים מחוץ לבית ההורים ופיתוח האישיות, גם ממד זה חשוב וראוי לציון.

למותר לציין שגם עבור הגופים שמספקים אשראי לסטודנט מצויים כאן כמה יתרונות חשובים, מעבר לריבית שהם מרוויחים. מחקרים מראים שסטודנט שאושרה לו הלוואה בתנאים טובים בבנק מסוים, צפוי במקרים רבים להישאר נאמן לבנק זה למשך תקופה ארוכה מאוד. לכן, הן הבנקים והן גורמי מימון אחרים מקדמים סוג זה של אשראי.

למי אפשר לפנות?

כדאי לדעת שהלוואות שנועדו לסטודנטים יכולים לכלול תנאים טובים, לעיתים באופן חריג ויוצר דופן. לפני שנסביר על כך וגם נראה במה זה מתבטא נספר היכן בכלל ניתן לקבל הלוואות ללימודים.

  • הגוף הראשון שמספק הלוואות לסטודנטים הינו הבנק. לא תהיה זו הגזמה לומר שכל הבנקים בישראל מספקים מימון לסטודנטים, כאשר גם הקריטריונים לקבלתו גמישים יחסית.
  • גוף נוסף שמספק מימון הוא בנק הדואר, שמוסמך לספק אשראי ופועל לשם כך בשיתוף עם משרד החינוך והתרבות ועם המועצה להשכלה גובה (המל"ג).
  • גם חברות מימון מתמחות נכנסו בשנים האחרונות לתחום זה והן מספקות מימון בהיקפים שהולכים וגדלים, גם לסטודנטים.

בנקודה זו נמליץ לבדוק אפשרויות לקבלת סיוע נוסף, לכל מי ששוקל ללמוד במוסד להשכלה גבוהה או בקורס מקצועי, גם בקרנות מימון פרטיות ואחרות. בחלק מהמקרים ניתן לקבל אשראי בתנאים מועדפים ולעיתים מדובר גם על מענקים ומלגות.

מימון בתנאים מיוחדים

הייחוד שבהלוואות סטודנטים לא טמון רק בכך שמדובר על אשראי חשוב ברמה הפרטית וגם הלאומית. הייחוד הנוסף הוא שמדובר על פתרונות מימון מיוחדים, בעלי כמה וכמה יתרונות. בין היתר מדובר על:

  • תנאי ריבית מצוינים – בין אם מדובר על מימון בריבית קבועה ובין אם מדובר על מימון בריבית משתנה (על בסיס ריבית הפריים), לרוב יהיה מדובר על הלוואות זולות ולעיתים אפילו זולות מאוד.
  • תנאי החזר מיוחדים – חלק מהגופים מציעים פתרונות מימון גמישים במיוחד. כך, ניתן לפרוס את ההחזר לאורך תקופות משתנות ולעיתים גם לדחות את ההחזר לעתיד.
  • פריסת שוברים – אפשרות נוספת, לצד ההלוואה הרגילה, היא פריסת שוברי התשלום. היכולת לחלק את שוברי התשלום לכמה תשלומים מקלה מאוד גם היא.

ראו גם:

הלוואות מיוחדות לסטודנטים בבנק לאומי