הלוואה לכל מטרה!





זקוקה להלוואה? הלוואה לכל מטרה

זקוקה להלוואה? הלוואה לכל מטרה

אנשים שונים זקוקים להלוואות לכל מיני מטרות. לעיתים, מדובר על הלוואה לטובת לימודים, לעיתים מדובר על אשראי לצורך רכישת נכס, הפקת מסיבה ואירוע משפחתי, חידוש הבית, שיפוצים, לקראת החגים, רכישת רכב, מימון לימודים וכן הלאה.

חלק מגופי האשראי בארץ, גם הבנקים וגם גופים שאינם בנקאיים מציעים שני סוגים עיקריים של הלוואות:

  • סוג אחד של פתרונות אשראי נועד לספק צורך נקודתי. חברות למימון רכב, למשל, או הלוואות ייעודיות לרכב (שמצריכות לרוב גם יצירת שעבוד) הן דוגמא טובה לכך.
  • סוג שני של פתרונות אשראי מכונה – הלוואה לכל מטרה. כאן, לגורם המממן לא משנה לאיזו מטרה מיועד הכסף.
בשורות הבאות נרחיב עוד על מאפייני המימון מהסוג השני, נראה מי מציע הלוואות כאלה, מדוע זה כדאי ועוד.

לא רק בבנקים

הלוואות לכל מטרה נעשו בשנים האחרונות לדבר נפוץ, כאשר הבנקים מהווים ערוץ מוביל לפתרונות אשראי מסוג זה. יחד עם זאת, חשוב לומר בפה מלא שגם חברות וארגונים נוספים מציעים פתרונות דומים.

בשל העובדה שמדובר על פתרון גמיש, שבו ניתן לוות סכומים משתנים (לעיתים קטנים לעומת סוגי אשראי אחרים ולעיתים גם בגובה של עשרות ואף מאות אלפי שקלים), מדובר על מוצר פיננסי שיכול להתאים לסוגים שונים של אנשים. למעשה, זוהי הלוואה שמתאימה גם למשקי ובמקרים שונים גם לעסקים, בדרך כלל קטנים יחסית.

הלוואות מסוג זה ניתן לקבל:

  • בכל הבנקים הגדולים.
  • בחברות כרטיסי האשראי השונות.
  • בחברות מימון שמציעות פתרונות חוץ בנקאיים, ללקוחות כל הבנקים.

פרוצדורה מהירה

בין הסיבות לכך שהלוואה לכל מטרה נעשה אמצעי נפוץ לצורך מימון מטרות ניתן למנות את פשטות התהליך ואת הפרוצדורה המהירה מאוד החל משלב הבקשה ועד לשלב שבו מקבלים את הכסף ביד.

מבדיקה שנעשתה עם גופי מימון שונים נמצא שישנם מקרים שבהם ניתן לקבל את הסכום המבוקש בו ביום, דבר שלא קיים בפתרונות אשראי מורכבים יותר.

ככל שקיים קשר מבוסס בין דורש האשראי לבין המלווה, כך הפרוצדורה תהיה יותר מהירה ופשוטה. כאשר מדובר למשל על הקשר שבין בנק ללקוחותיו, עולה הסיכוי שניתן יהיה לקבל את ההלוואה כמעט בו במקום.

יש לציין שגם כאשר מדובר על גופי מימון חוץ בנקאיים ניתן בהחלט לזכות לטיפול מהיר ואישי. הדבר נכון במיוחד כאשר זקוקים למימון בסכום נמוך יחסית, אך הוא נכון לא פעם גם כאשר זקוקים לסכומים משמעותיים יותר.

לא צריך בטחונות

יתרון חשוב נוסף, מלבד הטיפול המהיר, הינו בהיבט של יצירת הביטחונות. בעבר, כמעט בכל פעם שלקוח ביקש מימון לרכב, כרטיס אשראי, משכנתא או כל סוג אחר של מימון, היה צורך לספק סוג מסוים של ביטחון עבור המלווה.

במקרה של פתרון מסוג הלוואה לכל מטרה, ניתן פעמים רבות לקבל את המימון ללא כל צורך בביטחונות. גופי מימון רבים מוכנים לוותר על מישכון, שעבוד או אפילו על החתמת ערבים, הכל בהתאם לסכום המבוקש ולמצבו של הלווה.

אפשר גם עם גרייס

נקודה חשובה, אחרונה שנזכיר בהביט של המימון הגמיש עליו אנו מדברים, ידועה בשם – גרייס. למי שאינו מכיר את המושג נספרשמדובר למעשה על אפשרות לדחיית תשלום, לתקופה מסוימת. אם פלוני קיבל הלוואה היום, הרי שבאופן רגיל עליו להתחיל לשלם את ההחזר כבר מהחודש הבא.

בחלק מפתרונות המימון לכל מטרה ישנה אפשרות אחרת. במקום לשלם בנקודת זמן קרובה, ניתן לדחות את התשלום, כולו או חלקו, לתקופה של מספר חודשים ולעיתים אפילו לשנה ויותר.