הלוואות אקספרס למוגבלים





הלוואה למוגבלים

הלוואה למוגבלים

ציבור גדול של אנשים עושה שימוש תדיר בהלוואות ובפתרונות אשראי מגוונים. חלק מציבור גדול זה נזקק להלוואות לצורך ביצוע רכישות ועסקאות שונות, עם גורמים בארץ ומחוצה לה. חלק אחר של הציבור זקוק לאשראי על מנת לצאת ממצב של מצוקה כלכלית או חובות.

אחת ההשלכות של מצוקה כלכלית, שנובעת מסיבות שונות ומגוונות, היא מצב שנקרא "הגבלה". בשורות הבאות נראה מהי בעצם אותה הגבלה, איך היא קשורה לבנקים, מדוע היא מקשה על קבלת מימון בנקאי וכיצד ניתן בכל זאת לקבל פתרון מימוני, אפילו בצורה של הלוואות אקספרס למוגבלים.

מיהו לקוח מוגבל?

לפני שנראה מהי הלוואת אקספרס למוגבלים, ראוי לומר ראשית לכל מיהו לקוח מוגבל. רבים סבורים שלקוח נעשה מוגבל מתוקף החלטה כלשהי של הבנק.

לרוב, מדובר על מצב שבו חזרו עשרה שיקים שמסר אדם כלשהו, במשך תקופה של שנה אחת או פחות מכך. למעשה, לא מדובר על החלטה בנקאית גרידא. הסיבה להגדרה היא חוקית, והיא שאובה מחוק מושך שיקים ללא כיסוי.

הבנקים, בהתאם לחוק ובהתאם לפיקוח של בנק ישראל, מחויבים להגביל את חשבונות לקוחותיהם, כאשר לעיתים הסיבה איננה רק בעיה בשיקים. לעיתים הדבר נובע גם מסיבות אחרות, משניות.

בין ההיבטים של הגבלת לקוח (ולמעשה, הגבלת החשבון) ניתן למצוא:

  • איסור על שימוש בשיקים בחשבון המוגבל.
  • ביטול כרטיס האשראי בחשבון.
  • קושי כמעט מוחלט לקבל מימון באמצעות הבנקים השונים.

מדוע הבנקים אינם הפתרון עבורם?

בשלב זה ראוי להסביר לא רק מדוע לקוחות מוגבלים מתקשים לקבל מימון מהבנקים, אלא גם מדוע הבנקים נוקטים יד קשה ביחס לבעלי החשבונות המוגבלים בישראל.

הבנקים, שנחשבים למוסדות פיננסיים מסורתיים מאוד, פועלים על פי כללים, תקנות ונהלים רבים. ההצמדות לנהלים אלה, כמו גם להוראות חוקיות שונות, הפכה אותם למסורבלים למדי.

סרבול זה, עודף ביורוקרטיה ולעיתים גם זהירות יתר, הביאו למצב שבו כל מי שחורג מהנורמה יתקשה לקבל סיוע בנקאי. לקוח מוגבל, הגם שיתכן שמדובר על סימפטום לבעיה זמנית או קושי ארעי, נחשב לבעייתי ולכן לא ידונו בעניינו, כמעט בכל מצב שהוא.

זקוקים לפתרון המהיר ביותר

באופן אירוני, דווקא לקוחות שזקוקים להלוואה יותר מאחרים, כאלה שמצבם לא פשוט והם נזקקים לפתרון אקספרס, מהיר במיוחד, לא יכולים, כפי שראינו, למצוא בבנק את המקום הנכון לפנות אליו.

למרבה המזל, כאשר זקוקים לפתרון מהיר ואיכותי, יש כיום לא מעט פתרונות אשראי מהירים, לא רק באמצעות הבנקים. לכן, כל מי שצריך לשלם חובות במהירות, כל מי שחושש מפני סחרור של מצב העסק, וכל מי שהנושים משחרים לפתחו ודורשים פתרון כאן ועכשיו, מוטב שיחפש את המוצא בצורה של פתרון חוץ בנקאי.

סוגי אשראי למוגבלים

במידה רבה, אשראי אקספרס למוגבלים אינו מקשה אחת. ישנם לקוחות מוגבלים שזקוקים לסכומי הלוואות קטנים למדי, בעוד שאחרים זקוקים לסכומים גבוהים הרבה יותר. יש כאלה שזקוקים למימון כדי למנוע פשיטת רגל ועבור אחרים מדובר על צורך פחות דוחק.

כדאי לדעת שהלוואות אקספרס למוגבלים יכולים להיות פתרונות מסוגים שונים: לעיתים מדובר על הלוואות כנגד שעבוד של דירת מגורים, במיוחד בסכומים גבוהים. לעיתים מדובר על פתרונות שניתנים בגיבוי של שיקים (ניכיון שיקים, למשל) או אשראי עם חתימות של ערבים.

יש מקרים שספק האשראי יוכל לספק הלוואה באופן כמעט מידי, אולם לעיתים יהיה דרוש זמן מה לפני מסירת הכסף ביד. גם במקרים אלה, לרוב ייעשה מאמץ לספק שירות אקספרס, משום שגופי אשראי מכירים את הצורך הדוחק של הלקוח בפתרון מימון אפקטיבי.

ראו גם:

זקוק להלוואה שתציל את העסק שלך?