אשראי מהיר לעסקים: למי זה כדאי?





הלוואת אקספרס לעסקים

הלוואת אקספרס לעסקים

התנהלותו הכלכלית של עסק מצריכה מחויבות גדולה ומסירות מצד מנהליו וכן ערנות בלתי פוסקת לצורך ניהול האשראי והתזרים באופן חכם ומחושב.

פעמים רבות עסק מתנהל בצורה שלא תוכננה בשל שינויים ותמורות בשוק בו העסק פעיל. לא אחת ישנן תקופות שפל או מגמות חדשניות שעל העסק להתמודד עמן בחוכמה.

כל בעל עסק משלב בין שתי גישות מהותיות בניהול: מחד, עליו לקחת סיכונים באמצעות השקעות וקבלת מימון בנקאי ומאידך – התנהלות מתונה, שקולה ואחראית השומרת על בית העסק.

כל בית עסק למעשה חייב לשלב בין שתי צורות התנהלות אלו על מנת להמשיך לקיים את העסק בצורה מצליחה. לפי מגמה זו ישנה חשיבות מרכזית להחלטה באם להיעזר בבנק לצורך מימון בנקאי כאשר מימון זה הינו בגדר סיכון עבור בית העסק.

במקרים רבים מסגרת האשראי היא זו המאפשרת לבית העסק לפעול, להתקיים ולהמשיך לשווק עצמו ללקוחות חדשים. ללא מסגרת אשראי עלול העסק להימצא במצוקה תזרימית שבעקבותיה עלולים המשאבים הפיננסיים שלו להידלדל ואף להתייבש לחלוטין.

מסגרת האשראי הניתנת לעסק מבוססת על מחזור הפעילות של בית העסק. מסיבה זו, מסגרת אשראי גדולה יותר מצרכיו של בית העסק עלולה להיות נגע רע ולהזיק להתפתחות השוטפת של העסק במקום לסייע לו.

הלוואה מיידית – למי כדאי?

שיטת ההלוואה המיידית הינה תוצאה של החוק שהועבר והגביל את האפשרות של לקוחות הבנק להיכנס לאוברדראפט באופן אוטומטי. מתוך שכך, לקוחות מצאו את עצמם בחיפוש אחר מקורות מימון מהירים וזמינים.

כאשר המדובר הוא בבית עסק, הגורמים מחד וההשלכות מאידך מקיפים ומשמעותיים פי כמה. משיכת יתר עבור עסק משמעותה, פעמים רבות, כי העסק נמצא בסכנה תזרימית.

בית עסק ללא רזרבות המצוי באוברדראפט משמעותי למשך זמן רב עלול למצוא את עצמו בהפסדים ובחובות מסוכנים להמשך קיומו. הן בתי עסק והן אנשים פרטיים הנמצאים בחריגה משתמשים כיום באפשרות של אשראי מהיר לגישור על חסרון זמני בכסף.

הריבית על אוברדרפט הינה בין הריביות הפחות משתלמות הן עבור העסק והן עבור אדם פרטי. מבחינה פיננסית עדיפה לקיחת הלוואה מהירה על ניהול חשבון בנק המצוי במשיכת יתר. הלוואה מיידית הופכת יותר ויותר פופולארית בשנים האחרונות תודות לתנאים הזמינים והנוחים בהם היא ניתנת, תודות למהירות בה היא מועברת והאישורים המועטים היחסית הדרושים לקבלתה.

הריבית על הלוואה מיידית

הריבית על ההלוואה מיידית גבוהה יותר מאשר הריבית על הלוואה רגילה ועדיין, עדיף לקחת הלוואה מהירה מאשר לנהל חשבון בנק באוברדראפט. את האישור להלוואה ניתן לקבל תוך דקות ספורות. הריבית על הלוואה מהירה הניתנת על ידי הבנק תעמוד על פריים פלוס 5%. יחד עם נתוני בנק ישראל מדובר בכמעט 10% על הריבית הניתנת על אשראי מהיר.

הלוואה מחברות אשראי

חברות האשראי מעניקות גם הן אשראי לפרטיים, בתי עסק וחברות. הלוואות הנלקחות מחברות האשראי יגובו בריבית הנקבעת לפי רמת הסיכון שנקבעת על פי חברת האשראי. חברת האשראי מחשבת את הסיכון העומד בפניה ואת אופן ההיערכות הנכון ובהתאם לכך קובעת את הריבית שתינתן למבקש ההלוואה. לווה בעל מסגרת אשראי ותיקה המחזיק בכרטיסי אשראי יוקרתיים ולא אחר בתשלומי האשראי יזכה לקבל את ההלוואה בתנאים טובים הרבה יותר.

ריבית זו יכולה להגיע אף לגובה של פריים + 1.5%, ריבית הנמוכה אפילו מהריבית הנהוגה בבנק. בניגוד למרבית ההלוואות הקימות כיום בשוק אין צורך בערבויות בלקיחת הלוואה. בתנאים טובים, במחירים נוחים ובתכנון נכון יכולה לחסוך לבעל החשבון בבנק אלפי תודות.

ראו גם:

הלוואות ללא ריבית – מתי מתאפשר?