יש חיה כזאת: הלוואות ריבית נמוכה





הלוואה בריבית נמוכה

צריכים הלוואה אבל חוששים מוגבה הריבית? יש פתרון! הלוואה בריבית נמוכה ליציאה מהמשבר הכלכלי בקלות

המצב הכלכלי הנוכחי במדינה ובעולם המערבי בכלל מביא רבים מבתי האב למצוא את עצמם במשברים כלכליים חוזרים ונשנים. אלו נגרמים בשל עלייה מתמשכת ביוקר המחייה, העלייה ברמת החיים והדרישות הגבוהות בחינוך, בהוצאות השוטפות וביצירת אורח חיים נינוח ובניהול לקוי של חשבון הבנק.

על מנת להתמודד עם יוקר המחייה ההולך ועולה רבים מבתי האב מוצאים את עצמם בחבויות לגופים שונים כגון בנקים, רשויות וספקי השירות השונים.

הלוואות ריבית נמוכה הינן אמצעי זמני ואופציונאלי להתמודדות עם המשבר הכלכלי החולף, בתנאי שלוקח הריבית מוכן לקחת בחשבון את ניהול ההלוואה וההחזרים באופן מסודר.

ידוע כי הריבית משפיעה כל כך על סכום ההחזר הסופי עד כדי כך שלפעמים ההחזר הסופי של ההלוואה גבוה פי שניים ויותר מגובה ההלוואה המקורי שנלקח.

נכון הדבר כי ההלוואות הינן אמצעי להתמודדות ברגעים קשים ובתקופות משבר אולם גם בתקופות אלו חשוב לדעת להתנהל בחוכמה ולבדוק היטב את אפשרויות ההלוואות השונות, על אפיקי המימון והריביות המוצעות במקביל אליהן.

שני האפיקים המרכזיים של ריביות הניתנות על הלוואות כיום הינן ריביות קבועות וריביות משתנות. שני סוגי ההלוואות צריכים להיבדק לעומק על מנת לוודא כי המסלול בו ההלוואה נלקחת הוא רווחי עבור נוטלי ההלוואה.

הלוואות בריביות קבועות יכולות להעניק ביטחון מתמשך לגבי גובה ההלוואה במשך השנים הבאות אולם מדובר בהלוואות בריביות גבוהות המקשים על החזר ההלוואה. מאידך הלוואות בריבית משתנה יכולות להיות אטרקטיביות בהתחלה אולם מהוות גורם סיכון גבוה במקרה של עליית הריבית במשק או עלייה במדד במשק הישראלי כך שהלווה למעשה יאלץ לשלם פי כמה מאשר היה צפוי במעמד לקיחת ההלוואה.

התמודדות עם משברים חולפים

ישנה אופציה נוספת של לקיחת הלוואה ללא הצורך לשלם עשרות אחוזים נוספים מעבר להלוואה הראשונית. זוהי הלוואה בריבית נמוכה הניתנת על ידי גורמים שונים.

הלוואה המיועדת לרכישת דירה, ללימודים לאוניברסיטה, חתונה או כל הוצאה משמעותית אחרת אינה חייבת לגרור אחריה הוצאות של עשרות אחוזים על הריבית. ישנן אופציות וגופים המעניקים הלוואות בריביות נמוכות ביותר.

גופים המעניקים הלוואות ריבית נמוכה

הלוואות ריבית נמוכה ניתנים על ידי בנקים וגופים כגון קרנות שהוקמו במטרה ייעודית לסייע למשפחות ולקשי יום. בנקים מסוימים אף מעניקים הלוואות בתנאים טובים ובגובה ריבית אטרקטיבי על מנת לעודד את הלווה להחזיר במהרה את ההלוואה ולקחת אחת חדשה.

כמו כן, משמשות הלוואות בריבית נמוכה על מנת למשוך לקוחות חדשים אל הבנק. אין ספק ששיטה זו הינה יעילה, בעיקר בעידן בו הריביות הגבוהות יכולות לתפוח בכל רגע ולביא עמן הוצאות משמעותיות על ההלוואה המקורית.

ישנם זכאים ספציפיים להלוואות בריבית נמוכה, כך שאם אתם נמנים על אוכלוסיות אלו תוכלו ליהנות מהיצע הלוואות אטרקטיבי בהחזרים נוחים ובריבית נמוכה ביותר. ההלוואות הניתנות בריביות נמוכות מוצעות בעיקרן לסטודנטים, אשר יכולות ההחזר שלהם נמוכה ממילא. הבנק מסתמך על כך ועל העובדה שסטודנטים אלו ישיבו את ההלוואה ויהיו לקוחות נאמנים של הבנק לאחר סיום הלימודים, עם כניסתם לעולם התעסוקה.

עסקים קטנים בתחילת דרכם יכולים גם הם להיות זכאים להלוואות בריבית נמוכה תודות להבטחה האפשרית לרווחים גבוהים בעתיד. גובה ההלוואות הללו גדול ומשך ההחזר ארוך כך שמשתלם לבנק להעניק לעסקים בתחילת דרכם הלוואות בריביות נמוכות יחסית.

גופים נוספים הזכאים להלוואות בריבית נמוכה הם משפחות קשות יום ונזקקים, בעלי משפחות שנקלעו לקשיים כלכליים ועוד. אלו יכולים לפנות אל הבנק ולקבל הנחייה או הפנייה לקבלת הלוואה בריבית נמוכה.