הלוואת גישור: למה חשוב להתעכב על הריבית בהלוואה זו?





ריבית על הלוואות גישור: האם ישתלם לכם?

אין בית עסק, משפחה או גוף כלכלי שאינם מכירים את המצב: קושי תזרימי או בעיה בתשלום ההוצאות השוטפות למיניהן. המחויבויות הרבות, ההוצאות השוטפות על מיסים, על חינוך הילדים, אירועים משפחתיים, רכב ועוד – כל אלו מקשים מאוד על ההתנהלות היומיומית.

לאור הורדת הריביות גם בעלי עסקים מוצאים עצמם לעיתים עומדים מול שוקת שבורה נוכח האטת הצמיחה במשק. אין ספק כי מדובר במצבים לא נעימים הדורשים פתרון מקצועי ואיכותי.

כיצד ניתן להתמודד עם תקופות מחסור? אלו מצריכות גיוס ומימון כספים בכל דרך אפשרית. אחת מהדרכים הללו הינה באמצעות הלוואה מהבנק.

הלוואות בנקאיות ניתנות כיום במסגרות שונות והופכות את תקופות המשבר לקלות יותר. כמובן, על כל הלוואה כזו חלה ריבית – היא למעשה הרווח של הבנק.

לפני לקיחת הלוואה חשוב לשקול היטב את ההשלכות של לקיחת הריבית ויתרה מכך – חשוב לבחון את ההשפעות של הריביות השונות על תקציב המשפחה או העסק בטווח הארוך.

כיצד לרכוש רכב או דירה בלי לפגוע בתזרים

ומה ניתן לעשות במקרים של רכישת דירה או קניית רכב? ישנם מקרים בהם על אף התקופות הקשות, בתי אב ומשפחות מעוניינים לקנות רכב חדש או דירה. במידה והכסף נמצא, אז אין כל בעיה במימוש המטרות הללו.

אולם מה ניתן לעשות במקרים בהם החסכון לדירה חדשה או פיתוח העסק אינו מספיק? במקרים כאלה יש צורך בעזרה של מימון חיצוני, זמני, אשר יסייע למימוש המטרה מבלי לפגוע בתזרים המזומנים השוטף. סיוע זה נקרא בשפה הבנקאית: הלוואת גישור.

הלוואת גישור הינה הלוואה הניתנת לתקופת זמן מוקצבת מראש, במהלכה זוכה הלווה לקבל את הסכום המבוקש על מנת להגשים מטרה מסוימת.

הלוואת גישור ניתנת אך ורק עבור מטרות ספציפיות ולמשך תקופת זמן מוגבלת – כך שהלווה אינו יכול לעשות בה שימוש לשנים רבות. מדובר בגורם מימון ביניים המאפשר לגשר על תקופה קצרה יחסית בו הלווה חסר את המימון הדרוש לו לצורך הגשמת מטרה או יישום פעולת רכישה או קנייה חשובה.

בדיקות מקדימות וגובה הריבית

חשוב לדעת לפני לקיחת הלוואת גישור – את התנאים השונים בהם היא מוענקת, את גובה הריבית של ההלוואה ואת תקופת הזמן המקסימלית בה נדרש הלווה להחזיר את הסכום בשלווה.

מאחר והלוואת גישור ניתנת לתקופות מוגבלות בלבד, לא ניתן לפרוש את תקופת ההחזרים ליותר משנה אחת או שנתיים לכל היותר. בניגוד להלוואות ארוכות טווח – לא ניתן לקחת הלוואת גישור למשך עשרים או שלושים שנים.

ברוב השוטף של המקרים הלוואת גישור ניתנת בתנאים של ריבית משתנה וצמודת מדד. בשל כך חשוב להכיר את המספרים השונים, את הממוצע ואת התנודות במדד בשנים האחרונות, לעקוב אחר השינויים במדד ולהיות מעורבים בהלוואה ובריבית החלה עליה משך כל התקופה.

ישנם שני סוגים עיקריים של הלוואת גישור: הלוואת גישור חלקית ומלאה. הלוואות גישור מלאות מוצעות לתקופה של בין שנה לשנתיים, כאשר את ההחזר מבצעים בתשלום אחד בתום התקופה.

הלוואת גישור חלקית הינה הלוואה בה הריבית הצמודה משולמת מדי חודש בחודשו ואילו הקרן הצמודה נפרעת בתשלום בודד בתום תקופת ההלוואה.

הלוואת גישור אינה מתאימה לכל אחד

יש לקחת בחשבון את הריבית המוצמדת למדד ואת השינויים הצפויים בה. מעבר לכך, רוב המבקשים הלוואת גישור מחשבים את הכסף שאמור להיכנס לחשבונם ומכלילים אותו בהלוואה כולל עלות הריבית.

יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם הריבית נותרת קבועה לאורך תקופת ההלוואה כך שהלקוח יכול ליהנות משקט נפשי ובטחון בנוגע לגובה הריבית משך כל התקופה.