
נמאס לכם לרדוף אחרי אנשים? הכל על גבייה
כל בעל עסק יודע כי התחום הבעייתי ביותר בניהול העסק הינו הגבייה. גביית תשלומים במדינת ישראל הינה אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני כל בעל עסק, גדול כקטן, בין שבתחילת דרכו ובין אם מדובר כבר בעסק ותיק וענף.
מוסר התשלומים הישראלי נחשב לאחד הנמוכים בעולם המערבי. בהשוואה למדינות אחרות בתרבות המערבית, ישראל מדווחת על אחוז גבוה של לקוחות שאינם משלמים במועד ויש להודיע להם כמה הודעות נוספות לאחר מועד התשלום.
מחלקות גבייה
ניהול נכון של העסק מחייב קיום מחלקת גבייה מקצועית ואיכותית הפועלת בצורה שוטפת יחד עם שאר המטלות המבוצעות בכל בית עסק.
גבייה בעייתי של בית עסק פועלת כמו וירוס מדבק. ארגון שאינו יכול ואינו מסוגל לגבות את הכסף המגיע לו מלקוחות חייבים, לא יהיה מסוגל לשלם לספקים שלו את הסכומים המגיעים להם.
- גביית תשלום מראש
גביית תשלום מראש הינה האמצעי הטוב ביותר המסייע לבית העסק להתגונן מפני אפשרות של לקוחות שאינם משלמים בזמן או כאלה שאינם משלמים כלל. במקרים אלו ניתן להיעזר גם בתשלום של שיקים דחויים המצויים בידי נותן השירות ומעניקים לו אסמכתא לבטחון.
- נהל יומן לקוחות מסודר
- שמור כל מסמך רלוונטי
בין שהעסק מתנהל דרך המחשב ובין שהוא מתנהל באמצעות ניירות ודפים, יש לשמור כל מסמך רלוונטי להתקשרות בינך לבין הלקוח שלך. מסמכים אלו כוללים את חוזה העבודה מראש, את פרטי חוזה העבודה, את ההסכמים על התשלום, את מהות העבודה כפי שסוכמה ביניכם, מה היא כוללת ועוד. כמו כן, במידה ונעשה בעבודה שימוש בחומרים שעליך לרכוש, שמור כל קבלה רלוונטית והכנס אותה לסכום הסופי. באופן כזה תוכל תמיד לסמך את דבריך על הכתוב.
- הימנע מפעולה רגשית בגבייה
 
 