מימון באמצעות חברת ביטוח

מימון באמצעות חברת ביטוח

מימון באמצעות חברת ביטוח





מימון חברות ביטוחכאשר חושבים על חברות ביטוח, חושבים בדרך כלל על מתן הצעה לביטוח הרכב, על ביטוח חיים, ביטוח משכנתא וכיוצא באלה. מי שבקיא בעניינים כלכליים יתכן ויעלה במוחו את העובדה שחברות ביטוח מציעות גם סוגים שונים של חסכונות פנסיוניים אבל רק מעטים יחשבו על האפשרות לקבל סוגים שונים של הלוואות באמצעות פנייה לחברות הביטוח השונות.

בשורות הבאות נעסוק בדיוק בנקודה זו. נראה מהו חלקן של חברות הביטוח בשוק המשכנתאות בישראל, נראה אילו סוגים שונים של הלוואות ניתן לקבל מחברות ביטוח וכן נראה האם יש יתרונות מיוחדים לבחירה בחלופה זו של מימון לעומת פניה לבנקים או לגופים פיננסיים אחרים.

מימון של משכנתא

הסוג הראשון של מימון שניתן לקבל באמצעות פניה לחלק מחברות הביטוח הינו מימון לרכישת נדל"ן. במילים אחרות, על מנת לקנות נכס, בין אם למגורים ובין אם למטרות השקעה לא חייבים לפנות אך ורק לבנקים למשכנתאות. אולי לא כל חברות הביטוח יכולות להציע משכנתאות אבל חלק מהן בהחלט כן.

משכנתא בחברת ביטוח דומה למדי למקובל במערכת הבנקאית. ניתן לבחור בין סוגים שונים של משכנתאות, במגוון רחב של מסלולים, על פי העדפות הלקוח ובהתאם להנחיות בנק ישראל. מדוע אם כן כדאי לפנות בנושא זה לחברת הביטוח? פשוט מפני שמדובר בעוד חלופה שיכולה להיות משתלמת. העובדה שמדובר בפלח קטן יחסית משוק המשכנתאות והעובדה שלא רבים עושים זאת, אין משמעה שמדובר בהצעות לא משתלמות. נהפוך הוא. עבור לווים טובים, שהבנקים רוצים אצלם, חברות הביטוח יממנו בשמחה רכישה של נכס ובתנאים שיכולים להתחרות במשכנתאות המקובלות בבנקים. זוהי אופציה ששווה בדיקה.

הלוואה על חשבון הפנסיה

סוג נוסף של הלוואה ומימון שניתן לקבל אצל חברות הביטוח השונות הינו הלוואה לכל מטרה. במילים אחרות, ניתן ללוות כספים תוך פניה לחברת ביטוח לסגירת מינוס, חופשה משפחתית, רכישת רכב, שיפוץ הבית וכן הלאה. האם יש יתרון להלוואה מסוג זה דווקא בחברת הביטוח? במקרים מסוימים בהחלט כן. ראשית, כמו במקרה של משכנתאות, מדובר בחלופה נוספת ששווה בדיקה מבחינת תנאים. שנית, מדובר בפתרון של מימון שניתן לרוב ללא צורך בביטחונות.

שלא כמו בבנקים, אין צורך להמציא שעבוד של תוכנית חיסכון או של נכס, רכב וכדומה בכדי לקבל את ההלוואה. ההלוואה ניתנת על סמך חיסכון שקיים ללקוח אצל חברת הביטוח – לרוב קרן פנסיה, קופות גמל או קרנות השתלמות. חשוב לשים לב שניתן לקבל הלוואה על פי אחוז מסוים מהחיסכון הפנסיוני ורק לאחר צבירת וותק מסוים. יש גם הבדל בתנאי המימון כאשר מדובר בכספים נזילים (שניתן למשוך אותם) לעומת כספים שהם עדיין לא נזילים.

חברות בת פיננסיות

נוסף על מימון לצורך רכישת נכס כגון בית או דירה ובנוסף למימון על חשבון חסכונות פנסיוניים, ניתן לפנות לחברות הביטוח גם בהקשר של מימון מטרות שונות וממוקדות. המדובר בפניה לחברות פיננסים שהן למעשה חברות בת של חברות הביטוח המוכרות. חברות אלה עוסקות בתחומים שונים של מימון כגון מימון רכב, למשל.

אם נרצה לסכם, הרי שחברות הביטוח כבר מזמן לא מוכרות אך ורק פוליסות ביטוח שונות. יש להן נגיעה והשפעה גם על תחום המימון בישראל והדבר עוד צפוי להתרחב בהמשך. אולי לא מדובר בפתרון זמין כמו הלוואות בנקאיות אונליין למשל, ויש צורך בפרוצדורה מסוימת אבל בהחלט אלה אופציות ששוות בדיקה. כל זאת, בין אם מדובר במשכנתא, בין אם מדובר בהלוואה לרכב ובין אם מדובר בהלוואה לכל מטרה.